søndag 3. april 2011

Nasjonal stolthet

I går disket jeg opp med norsk mat og inviterte noen venner til en serata norvegese, norsk kveld. Menyen besto av en salig blanding av norske klassikere: Hjemmelaget potetsalat, laks, lompe med Snøfrisk, dill og røkelaks, lompe med avokado og laks og rødløk, flatbrød med elgpølse og mammas solbærgelé, eggerøre med gressløk, Sørlandschips med rømmedip, knekkebrød med vellagret Norvegia og brunost....og et tonn kanelboller, Smash og melkesjokolade til slutt. Det hele akkompagnert av Röyksopp, Kings of Convenience, John Olav Nilsen & Gjengen, Marit Larsen og Kåre & the Cavemen. 

Synet av en meksikaner, en amerikaner, en svenske, tre italienere og to spanjoler spise knekkebrød med brunost og si de syntes det var godt framkalte en aldri så liten tåre i øyekroken. Men de syntes Sørlandschips var aller best. Maja, nå vet du hva du må fylle kofferten med!








I hele dag har vi ligget i Parco Valentino og hatt piknik. De som studerer bildet og kjenner meg litt vil se noe som fikk meg til å hoppe i været av lykke og forlate pleddet i spurtfart.

5 kommentarer:

  1. Haha, fantastisk! Jeg noterer. :)

    SvarSlett
  2. Så herlig du har det Sigrid.Og så mye positiv energi.Ser jo bikkja da, men så også etter kaffesalg i nærheten.(he he)Vi har ikke mer hund vi heller. Savn kombinert med større frihet for to damer som dro på herlig Berlintur.
    Inger Karthum

    SvarSlett
  3. Har dere ikke Darwin mer? Det visste jeg ikke, så trist! Men ja, det har jo sine fordeler også. Jeg fikk tilfredsstilt klappebehovet mitt for en liten stund i går, men hver gang jeg går forbi dyrebutikken hvor de selger valper holder jeg på å raske med meg en under armen :)

    SvarSlett
  4. Minner meg om min første dag i Santiago de Chile med deg. Var det Mathilda hun het? Gleder meg til å se deg i morgen!!

    SvarSlett
  5. Hehehe, ja! Imponert over hukommelsen, Mari! 17. mai så jeg faktisk en sankt bernhard på Oslos beste Vestkant og fikk lykkelig hjertebank. Gleder meg til å se deg også!

    SvarSlett