mandag 25. april 2011

Kjærlighetsfest!

Lørdag var det altså fest for ”søster” Diana og Anthonys parterskapsinngåelse, PACS. Lillesøster Élora (som var 10-11 år da jeg bodde i Fontenay, men som nå var blitt en kvinne på 18 år og til og med fått lappen!) hadde arrangert leker, sanger og bildeframvising.

Vi bruke fredag og lørdag til å gjøre i stand festsalen og lage mat.
Élora
Diana

Anthony & Diana

Vi satt til bords i fem timer og spiste blant annet foie gras, samosa, paëlla, ost og fruktterter. Så danset paret til Aïcha, en fantastisk sang som gir meg assosiasjoner til min innvielse i fransk i 8. klasse fordi den var i læreboka vår. Så kastet resten av de 120 gjestene seg ut på dansegulvet, og klokka to var dansegulvet fortsatt fullt av barn og babyer i armene på fedrene. Ikke noe leggetid for barna når det er fest i dette landet!
Kusinene 

En av lekene Élora hadde lagd var at vi gjestene stille spørsmål til paret, av typen "Hvem er det som støvsuger oftest?" "Hvem er mest glad i å kline?", og de skulle vende skiltet sitt på "meg" eller "han/hun" ettersom hva de syntes selv. De var oftest uenige....:)

All lykke til Anthony og Diana, et fantastisk par jeg er overbevist om at vil holde sammen i mange, mange år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar