fredag 29. april 2011

Café Lumière

Café Lumière er en av mine yndlingscafeer i Torino. De har et enormt teoutvalg, håndlagd sjokolade og deilige pastaer og risottoer til lunsj. I dag var jeg der med Hedvig. Vi drakk bringebærte og grønn te med jasmin og spiste Sacherkake og Pastiera, en himmelsk napolitansk påskekake lagd med sitron, ricotta og hele korn.
La Pastiera
Torta Sacher


Hedvigs fine kjede
I militari tar seg ei kaffepause
Lasciati andare – "Let yourself go"
Hvor: Corso Vittorio Emanuele II, 35, Torino
(300 meter til høyre etter at man går ut hovedinngangen på togstasjonen Porta Nuova)

2 kommentarer:

  1. Lasciati Andare! Tenkte på en ting; du må vær utrolig flink i italiensk nå! Jeg fikk forresten kort av deg og Maja igår, det var en hyggelig hilsen midt opp i all eksamenslesingen. Er ferdig med siste eksamen 25. mai, etter det skal Tom og jeg til Edinburgh:) savner deg!

    SvarSlett
  2. Hehehe. Det kommer seg, men det er så trist og frustrerende at jeg bare har noen uker igjen. Jeg er på det klassiske stadiet hvor jeg har begynt å kunne så mye at jeg ser det enorme isfjellet av ting jeg ikke kan. Og jeg er redd for å glemme alt når jeg reiser hjem. Bra med kort, vi fikk søsterhjelp til adressen :) Jeg savner deg også! Jeg skal hjem til Norge og ha eksamen om en uke, så det er eksamenslesing her også (derav 1000 bloggoppdateringer om dagen:)

    SvarSlett