torsdag 28. juli 2011

Rosenes by












Disse to bildene er tatt like etter at bomba eksploderte i Regjeringskvartalet, da vi hadde kommet oss ut fra kontoret i Grubbegata. Ingen hadde helt skjønt alvoret ennå.

Bygget overfor oss i Grubbegata fikk knust alle vinduer
Det har gått opp for meg at vi faktisk var ekstremt nærme…Regjeringskvartalet ligger kanskje 150 meter fra Dagsavisens lokaler. Utsikt fra kontoret i dag – opprydningsarbeidet er i full gang og den smadra bilen som sto i gata nedenfor er tatt bort.

Kontoret er innenfor de for øyeblikket tildekte vinduene til høyre. 



Alle vinduene på fasaden vendt mot Regjeringskvartalet knuste. Heldigvis gikk det bra med alle i bygget vårt, og vi dro hjem i leiligheten til Arne Strand og lagde en ny avis på fire-fem timer, med bærbare PC'er fra venner i nærheten. En utrolig spesiell dag, som dere kan lese litt mer om her. Jeg har jobbet hele tida siden det skjedde, så jeg har fortsatt egentlig hatt tid til å skjønne hva som har skjedd. Gruer meg til helga når jeg får fri og ting begynner å synke inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar