fredag 4. mars 2011

En plantemorders bekjennelser

Jeg elsker urter. Uansett hva jeg lager smeller jeg oppi persille, basilikum, rosmarin eller koriander, og for tida tyller jeg sikkert i meg en liter grønn te med mynteblader om dagen. Dessverre har urteplantene mine en lei tendens til å se sånn ut etter en ukes tid:











Og forresten: her er utsikten fra kjøkkenvinduet. Det snødde i natt!



I sør ser vi åsen som er på den andre siden av Po-elva, la collina.
 
Snø!

Piazza San Carlo er yndlings-piazzaen min i Torino (selv om den er grå og slapsete og trist i dag). Masse historiske cafeer. Caffè Torino som man ser fasaden av her er en fantastisk, ærverdig café med gullsøyler, lysekroner og blomstertapet.



I nord ser vi Alpene på klare dager. Nå er det bare bygningsarbeid, i likhet med overalt i byen. Siste forberedelser til 150-årsjubileet 17. mars! Kirken som skimtes er én av to "Søsterkirker" som ligger ved siden av hverandre på Piazza San Carlo: La Chiesa di San Carlo Borromeo og La Chiesa di Santa Christina. Er neimen ikke sikker på hvilken som er hvilken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar