lørdag 5. mars 2011

En dag i sola

I går gikk jeg rundt i byen og tok bilder med den nye fine linsa mi (en 50 mm). 



Mine yndlingsissmaker for tida: ristede pinjekjerner og spicy mango













Jeg hadde blant annet gått og tenkt på hvor trist det er at nesten hele gjengen min her i Torino har flyttet fra byen i disse dager, fordi de bare var ett semester som Erasmus-studenter, og hvor vanskelig det skal bli å finne en like bra gjeng å henge med framover. Anne var sistemann som skulle reise tilbake til Tyskland i går. Men plutselig kom noen hoppende på meg bakfra, og hvem andre var det enn Anne som hadde mistet toget sitt, og kompisen hennes Guido fra Torino! Vi gikk en lang tur langs en magisk Po i solnedgang og Guido og jeg fikk Anne til å tro at elva rant den andre veien og lyktes også nesten i å overbevise henne om at Alpene var på den andre siden enn det hun trodde.

 











Og så kjøpte vi vin, brød, ost, oliven og pølse og gikk hjem til meg (nå hadde selvfølgelig kameraet mitt slukna for lengst) og fikk med oss altfor hardt studerende Dejra på drikkeleker. Og Guido syns synd på venneløse Dejra og meg og lovet å ta oss under vingene sine.

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, Sigrid:) Du er flink!

    SvarSlett
  2. Takk! En bra linse skaper en bra fotograf :)

    SvarSlett